با هر بار تغییرات در نرخ ارز یا تغییرات در نرخ ارزهای دیجیتال و در صدر آن‌ها بیت‌کوین، موجی از فعالیت برای ماین کردن ارزهای دیجیتال شکل می‌گیرد. در این نوشته قصد ندارم به مزایا و معایب انجام این کار بپردازم. در عوض می‌خواهم یکی از روش‌های سوء استفاده که توسط برخی افراد انجام می‌شود تا از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند را شرح دهم.

ماین کردن ارز دیجیتال چیست ؟

ماین کردن یا استخراج ارزهای دیجیتال، انجام محاسبات ریاضی است که توسط سخت‌افزارهای کامپیوتری انجام می‌شود. در فرآیند این محاسبات ریاضی، ممکن است نتایجی به دست آیند که این نتایج در دنیای ارز دیجیتال ارزشمند هستند و قابلیت تبدیل به پول نقد را دارا می‌باشند.

محاسباتی که لازم است انجام شود تا نتیجه‌ی دلخواه به دست آید بسیار سنگین هستند و می‌بایست توسط سخت‌افزارهای فوق‌العاده قوی به انجام برسند. در صورتی که سخت‌افزار شما قدرت کافی را نداشته باشد( مثلا از یک لپ‌تاپ ساده برای انجام محاسبات استفاده کنید ) احتمال موفقیت شما بسیار کم و ناچیز است.

سوء استفاده از توان سخت‌افزاری کاربران

در این بین همیشه افرادی هستند که برای سودجویی شخصی به راه‌های غیراخلاقی برای استفاده از توان پردازشی دیگران و کسب سود شخصی می‌اندیشند. در این مسیر از روش‌های متعددی هم کمک می‌گیرند. از اجرای ناخواسته محاسبات هنگامی که به یک سایت اینترنتی وارد می‌شوید یا آلوده کردن هاست‌های اینترنتی به بدافزار و آلوده کردن سیستم‌های کاربران به ویروس و …

برخی از این افراد هم با تبلیغات دروغین شما را تشویق می‌کنند تا یک افزونه روی مرورگر خود نصب کنید و به کسب درآمد بپردازید.

آیا مرورگرها می‌توانند ابزار مناسبی برای ماینینگ ارز دیجیتال باشند ؟

خیر. مرورگرها ابزارهایی سنگین هستند که برای مرور سایت‌های اینترنتی ساخته شده‌اند. سیستم‌های افزونه که روی مرورگرهای مدرن وجود دارد، توانایی محدودی دارند. برای مثال دسترسی آن‌ها به سخت‌افزار شما محدود و تحت کنترل است. کدهای نوشته شده در آن‌ها با زبان‌های سطح بالا، قطعا توانایی کدهای بهینه و در ارتباط مستقیم با سخت‌افزار را نخواهند داشت.

با نصب افزونه‌های ماینینگ روی مرورگرهای وب از جمله فایرفاکس و گوگل کروم، بخشی از توان پردازشی محدود خود را در اختیار کسانی قرار می‌دهید که با استفاده از توان پردازشی هزاران کاربر مثل شما، قصد دارند به پول دست پیدا کنند.

این افراد به احتمال زیاد موفق می‌شوند تا از این راه کسب درآمد کنند و مقدار اندک و بی ارزشی از درآمد کسب شده را نیز بین هزاران نفر تقسیم نمایند.

چگونه فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخوریم ؟

اگر بدانید که با زحمت کم و ناچیز و بدون سرمایه‌گذاری به مقدار لازم، هیچ‌گاه دستیابی به سود قابل توجه ممکن نیست، طعمه‌ای برای این گونه افراد نخواهید شد. کسانی که به طور حرفه‌ای کار ماینینگ را انجام می‌دهند ده‌ها میلیون تومان برای خرید سیستم‌های حرفه‌ای و چندین کارت گرافیک با توان پردازشی فوق‌العاده سرمایه‌گذاری می‌کنند. ماهانه ده‌ها و صدها هزار تومان هزینه‌ی برق می‌پردازند تا بتوانند در این مسیر موفق شوند.
انتظار اینکه با روزی چند ساعت استفاده از سخت‌افزار غیرتخصصی و آن هم در محیط غیر تخصصی مرورگر، بتوانید درآمد قابل قبولی به دست آورید با حقیقت فاصله‌ی زیادی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *