پروژه‌ای را انجام داده‌اید و مشتری پی در پی لیست تغییرات برایتان ارسال می‌کند. این تغییرات گاهی تغییرات قبلی خود مشتری را نقض می‌کنند و باعث می‌شوند زمان و هزینه‌ی زیادی از شما از بین برود.

راه حل این مشکل درخواست از مشتری برای ارسال یکجای تغییرات نهایی است. اگر نتوانستید مشتری را قانع کنید که یک لیست نهایی ارسال کند، نهایتا می‌توانید دو لیست را بپذیرید.

به مشتری صریح بگویید که پس از انجام موارد این لیست، مورد دیگری انجام نمی‌شود و اگر تغییرات دیگری پس از این لیست ارسال شد، آن‌ها را انجام ندهید.

ممکن است در این مرحله به عدم تفاهم برسید. پس از مقاومت به مقدار کافی، مجددا یک فرصت به مشتری بدهید و دوباره به ایشان اطلاع دهید که این امتیاز اضافی را برایشان در نظر می‌گیرید و بر خلاف صحبت‌های قبلی موارد جدید را هم انجام می‌دهید.

گاهی نتیجه گرفتن از این فرآیند هم قابل انجام نیست. در این صورت به مشتری اطلاع دهید که این شکل کار کردن برای شما با ضرر همراه است و اگر نمی‌توانند روندی منطقی را پیش بگیرند ناچار هستید پروژه را کنسل کنید.

همچنین بهتر است در هنگام بستن قرارداد این موارد به طور روشن مکتوب شود تا در زمانی مناسب بتوانید پروژه‌ها را نهایی کنید و آن‌ها را تحویل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *