در بسیاری از سایت‌ها مطالب زیاد و با کیفیت پایین منتشر شده است. با حذف این مطالب مزایای قابل توجهی برای شما ایجاد خواهد شد.

چرا باید مطالب اضافی را از سایت پاک کنیم ؟

مطالب زائد علاوه بر اینکه حجم سایت شما را اشغال می‌کنند حداقل دو مشکل برای سایت شما به همراه دارند:

  1. گوگل برای پیمایش سایت شما یک بودجه در نظر می‌گیرد. به عبارت دیگر در مدت زمان مشخص حداکثر تعداد مشخصی پیمایش صفحات سایت شما را انجام می‌دهد. اگر مطالب بی کیفیت در سایت شما زیاد باشد، این مطالب بخشی از بودجه‌ی پیمایش را به خود اختصاص می‌دهند و مطالب مفید و جدید سایت شما دیرتر در گوگل دیده می‌شوند.
  2. وجود تعداد صفحات زیاد و بی ارزش در یک سایت می‌تواند یک نشانه برای بی‌کیفیت بودن کل آن سایت باشد و این موضوع می‌تواند حتی بازدید مطالب خوب سایت شما را هم کاهش بدهد.

آیا حذف تنها راه حل است ؟

برخی از مطالب هرچند بازدیدی ندارند، ولی با انجام اصلاحات و تغییرات ممکن است بتوانند بازدید خوبی دریافت کنند.

قبل از حذف مطالب به این فکر کنید که آیا می‌توانید مطالب کم کیفیت را با بهبود به جایگاه بالاتری برسانید؟ اگر بتوانید با به‌روزرسانی و افزایش کیفیت، بازدید مطالب را افزایش دهید، بهترین راه حل همین گزینه خواهد بود.

حذف مطالب اضافی

اگر مطالب قابل بهینه‌سازی نبودند و موضوع مقاله به شکلی بود که امکان جذب مخاطب برای آن وجود نداشت، بهتر است آن را از سایت خود حذف کنید. البته لازم است تا دقت کنید که آیا مطالب دیگری در سایت شما به آن لینک داده‌اند یا نه و از خطاهای 404 در لینک‌های داخلی سایت خود جلوگیری کنید.

برای مثال فرض کنید که یک فروشگاه اینترنتی دارید و در آن ۱۰ هزار محصول به فروش می‌رسانید ولی تنها ۵۰۰ محصول شما بازدید دارد و تنها ۱۰۰ محصول شما به صورت محسوس به فروش می‌رسند. در چنین شرایطی بهتر است ۹۵۰۰ محصول که بازدیدی ندارند و صرفا پایگاه داده سایت شما را پر کرده‌اند از سایت حذف کنید تا ۵۰۰ محصول جذاب و با کیفیت در سایت شما باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *