سئو کلاه سیاه با استفاده از روش‌هایی تلاش می‌کند نتایج جستجوی گوگل را دستکاری کند.

اغلب روش‌های تقلب در سئو یا بهینه‌سازی با قدرت گرفتن موتورهای جستجو در شناسایی تقلب‌های متداول به سمت خرید بک لینک هدایت شده است.

شناسایی سایت‌هایی که اقدام به خرید یا فروش بک‌لینک می‌کنند تا حدود زیادی به نظارت انسانی نیازمند است.

به همین دلیل گوگل بخشی برای گزارش این گونه سایت‌ها که اقدام به خرید یا فروش بک‌لینک می‌کنند ایجاد کرده است.

برای مشاهده‌ی بخش گزارش Paid Link گوگل، اینجا کلیک کنید.

پیش از اقدام به گزارش سایت‌هایی که با تقلب قصد موفقیت در سئو را دارند می‌بایست لینک‌های غیرمجاز را شناسایی کرد.

تمامی انواع لینک‌ها از سایتی به سایت دیگر غیرمجاز نیستند. لینک‌های غیرمجاز در سایت‌های مختلف معمولا دارای عنوان «تبلیغات متنی» هستند و می‌بایست دو ویژگی را داشته باشند. نخست اینکه در جهت تبلیغات به کار رفته باشند( با دریافت وجه یا با روش‌های دیگر تبادل لینک یا سایر روش‌ها )

همچنین این لینک‌ها می‌بایست فاقد ویژگی rel=nofollow باشند. قرار گرفتن این ویژگی در یک لینک به موتور جستجو می‌گوید که سایت لینک داده شده، مورد تایید برای انتقال اعتبار نیست و برای تبلیغات و یا سایر اهداف مشابه در سایت درج شده است.

گزارش سایت‌های متخلف در خرید بک لینک

بخش گزارش Paid Links در گوگل شامل سه فیلد است. فیلد اول نام سایتی است که بک‌لینک را فروخته است. فیلد دوم سایتی که بک‌لینک را خریداری کرده است و فیلد سوم، توضیحات اختیاری و اضافه است.

شیوه‌ی رسیدگی به گزارش‌ها

گزارش‌های رسیده در این بخش، بر اساس اهمیت و اثری که ممکن است روی رتبه‌بندی سایت‌ها داشته باشند بررسی می‌شوند. ارسال چندین گزارش اثری در رسیدگی یا عدم رسیدگی به گزارش‌ها ندارد و تنها یک بار ارسال هر سایت کافی است.

چرا باید سایت‌های متقلب را گزارش کنیم؟

سایت‌هایی که با این روش‌ها اقدام به تقلب و بالا آمدن در گوگل می‌کنند، باعث می‌شوند سایت‌های با کیفیت بیشتر که با روش‌های اصولی به این جایگاه رسیده‌اند از دید پنهان شوند و در نتیجه کیفیت نتایج جستجوی گوگل کاهش می‌یابد.

کاهش کیفیت نتایج سبب می‌شود کاربران زمان بیشتری را صرف یافتن مطالب مورد نظر خود کنند یا ممکن است سبب فریب و ایجاد خسارت مادی و معنوی به آنان شود.

به همین دلیل با مشارکت همگانی و حس مسئولیت می‌توان در افزایش کیفیت نتایج جستجوی گوگل و نمایش سایت‌هایی که بر اساس کیفیت محتوا و خدمات توانسته‌اند به رتبه‌های نخست دست پیدا کنند، سهیم گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *