بهینه‌سازی و بهبود جایگاه سایت در گوگل یا به عبارت دیگر سئو کاری پر زحمت و پر هزینه است. به دلیل رقابت بالایی که بین ارائه‌دهندگان خدمات وجود دارد تا رتبه‌های اول گوگل را به دست آورند، رسیدن به جایگاه‌های برتر گوگل کاری آسان نیست و در نتیجه هزینه‌ی آن نیز کم نخواهد بود.

پس برخی از شرکت‌ها و افراد چگونه با هزینه‌های کم و ارزان سئو می‌کنند ؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم که سئو چگونه کار می‌کند.

سئو شامل ده‌ها عامل کوچک و بزرگ است که بسیاری از آن‌ها برای کسی جز گوگل مشخص نیست. برخی از عوامل موفقیت در سئو به کیفیت محتوا و ساختار داخلی سایت مربوط است و برخی دیگر بر اساس عوامل خارجی تعیین می‌شود.

مهم‌ترین عامل خارجی سئو، تعداد و کیفیت لینک‌هایی است که سایت‌های دیگر به سایت شما ایجاد می‌کنند.

در این میان بازار سیاهی به عنوان بازار سیاه خرید لینک یا بک‌لینک ایجاد شده است. سایت‌هایی که اعتبار بیشتری دارند، با دریافت پول‌هایی کم و زیاد لینک شما را در سایت خود درج می‌کنند تا رتبه سایت شما افزایش پیدا کند.

اینجا پرسشی ایجاد می‌شود که آیا سئو به همین سادگی است ؟

ثبت لینک در سایت‌های دیگر با پرداخت پول از نظر گوگل کاری غیرقانونی است و چنانچه متوجه شود که لینک‌ها با پرداخت پول در سایت‌های دیگر درج شده‌اند، نه تنها رتبه‌ی شما افزایش پیدا نمی‌کند بلکه جریمه نیز می‌شوید.

سئو ارزان چگونه کار می‌کند ؟

افراد و شرکت‌هایی که با قیمت ارزان کار سئو انجام می‌دهند در حقیقت هیچ کاری روی افزایش کیفیت سایت شما انجام نمی‌دهند چون این کار پر هزینه و زمان‌بر است. در عوض با انتقال هزینه و ریسک و خطر به سایت شما، تنها بخشی از مبلغ دریافتی از شما را بابت خرید بک‌لینک صرف می‌کنند. اگر گوگل نتوانست تشخیص دهد که لینک‌های شما خریداری شده‌اند ممکن است مدتی( تا زمانی که این موضوع تشخیص داده شود یا کسی آن را به گوگل گزارش کند ) رتبه‌ی سئو شما افزایش پیدا می‌کند.

ولی اگر گوگل در همان ابتدا متوجه شود که در سئو تقلب کرده‌اید یا بعدا این موضوع را متوجه شود، شما را جریمه خواهد کرد و تمام تلاش‌های قبلی شما نیز بر باد خواهند رفت.

آیا این شرکت‌ها مسئولیت جریمه شما را می‌پذیرند ؟

قطعا این کار را نمی‌کنند. مشکل اینجاست که راهی قطعی برای تشخیص علت جریمه نیز وجود ندارد. شما نمی‌توانید ثابت کنید که جریمه و کاهش رتبه به دلیل خرید بک‌لینک‌های شرکت ارائه کننده خدمات ارزان سئو بوده است.

ممکن است به شما بگویند چون موفق نشدیم، از شما هزینه‌ای نمی‌گیریم ولی هیچ گاه خسارت‌های سنگینی که به شما وارد شده یا خواهد شد را جبران نخواهند کرد.

خسارت‌های سئو ارزان چقدر است ؟

خسارت‌هایی که از سئو ارزان به شما وارد می‌شود محدود به کاهش رتبه نیست. اگر حجم تقلب‌ها گسترده و سنگین باشد، ممکن است تا سال‌ها نتوانید به جایگاه اصلی و فعلی خود برگردید. گاهی وضعیت به اندازه‌ای خراب می‌شود که ناچار می‌شوید یک دامنه جدید ثبت کنید و مانند یک تازه کار از صفر شروع کنید.

راه حل سئو چیست ؟

اگر می‌خواهید به صورت اصولی و با اطمینان از مزایای سئو استفاده کنید، لازم است تا صبر کافی داشته باشید و از مشاوران خبره سئو برای بهبود ساختار و محتوای سایت استفاده کنید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های موبایلی ابزارهای مفیدی هستند که علاوه بر جذب مشتریان، می‌توانند اثرات خوبی روی سئو سایت شما نیز بر جای بگذارند.

هزینه در مسیر سئو یک سرمایه‌گذاری است که پس از موفقیت تا مدت‌های طولانی سودهای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *