تلاش برای مفهوم‌دار کردن بخش‌های مختلف صفحات وب و ایمیل‌ها در جریان است تا موتورهای جستجو و کلاینت‌های نمایش‌دهنده‌ی ایمیل بتوانند درک بهتری از محتوای ایجاد شده داشته باشند و بر اساس درک بهتر، واکنش‌های هوشمندانه‌تری نیز از خود نشان بدهند.

Gmail - جی میل

استفاده از Schema Markup در صفحات وب چند سالی است که به خوبی شناخته شده است و در بسیاری از سایت‌ها استفاده می‌شود. همین قابلیت در ایمیل‌ها نیز می‌تواند استفاده شود. سرویس Gmail از چند نوع Markup ویژه در ایمیل‌ها پشتیبانی می‌کند که فهرست کامل آن‌ها در این صفحه قابل مشاهده است.

برخی از انواع پرکاربرد Markup شامل موارد زیر است:

One Click Action

این نوع Markup برای تعریف عملکردهایی است که کاربر بدون ترک کردن صفحه‌ی گوگل می‌تواند آن‌ها را انجام بدهد. مثلا برای تایید فعالیتی که خارج از سایت انجام داده است و لازم است تا عملیات در ایمیل هم تایید شود. اطلاعات بیشتر…

با استفاده از این نوع Markup یک دکمه در فهرست ایمیل‌ها مقابل موضوع ایمیل نمایش داده می‌شود که کاربر بدون باز کردن ایمیل و مراجعه به سایت مبدا، می‌تواند از آن استفاده کند.

Go-To Action

تعریف فعالیت‌هایی که انجام آن نیازمند مراجعه‌ی کاربر به صفحه‌ای دیگر است. برای مثال هنگامی که کاربر درخواست بازنشانی رمز خود را ارسال کرده است، لازم است تا روی یک دکمه در ایمیل کلیک کند و به سایت مبدا برگردد. این رفت و برگشت می‌تواند بدون مشاهده‌ی متن ایمیل و با کلیک مستقیم روی یک دکمه در فهرست ایمیل‌ها به صورت سریع انجام شود.

بررسی Markup ایمیل

پس از تعریف Markup در ایمیل لازم است تا مطمئن شوید که کدها به درستی درج شده‌اند و عملکرد مورد انتظار را از خود نمایش می‌دهند. انجام این بررسی در این سرویس آنلاین امکان‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *