زبان برنامه‌نویسی php به صورت مستمر در حال بهبود و توسعه است و در دوره‌های زمانی مشخص، نسخه‌های جدید این زبان برنامه‌نویسی منتشر می‌شود.

به طور کلی، آخرین نسخه از php همیشه بهترین گزینه است ولی محدودیت‌هایی هم وجود دارد که شاید اجازه ندهد تا همیشه از آخرین نسخه برای میزبانی سایت یا سیستم مدیریت محتوای خودمان استفاده کنیم.

php

دلایلی که نمی‌توانیم از آخرین نسخه استفاده کنیم

  1. اگر سیستم سایت ما به شکلی نوشته شده باشد که به برخی افزونه‌ها و قابلیت‌های موجود در نسخه‌های قدیمی php وابسته باشد، ممکن است این ویژگی‌ها در نسخه‌های جدید php حذف شده باشند. برای مثال افزونه‌ی قدیمی mysql در نسخه‌های جدید php دیگر در دسترس نیست و اگر سایت ما برای دسترسی به پایگاه داده از این افزونه استفاده کند، ناچار هستیم تا زمان به روزرسانی سایت، از نسخه‌های قدیمی php استفاده کنیم.
  2. در نسخه‌های جدید php، برخی قوانین برنامه‌نویسی به ویژه در برنامه‌نویسی شیء گرا ممکن است تغییر کنند و اگر برنامه‌ی ما با این تغییرات همخوانی نداشته باشد، نمی‌توانیم از آخرین نسخه‌ی php بهره‌برداری کنیم.
  3. اگر هاست ما آخرین نسخه‌ی php را نداشته باشد نیز ناچار هستیم تا زمان نصب این نسخه از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده کنیم. این مشکلی به ویژه هنگامی رخ می‌دهد که هاست ما یک هاست اشتراکی است و کنترلی روی نرم‌افزارهای آن نداریم. این شرکت میزبانی وب است که تصمیم می‌گیرد چه زمانی و چه نسخه‌هایی از نرم‌افزارها را روی هاست نصب نماید. به دلیل مشکلاتی که ممکن است نصب نرم‌افزارها روی سایت‌های دیگر به وجود بیاورد، این به‌روزرسانی‌ها ممکن است به مدتی زمان نیاز داشته باشد.
  4. اگر نسخه‌ی فریم‌ورک‌های برنامه‌نویسی php ما قدیمی باشد نیز ممکن است ناچار شویم برای انتقال روی آخرین نسخه‌ی php، ابتدا فریم‌ورک را به‌روزرسانی کنیم و سپس تغییرات لازم را در کدهای اصلی برنامه ایجاد کنیم و سپس نسخه‌ی php را به‌روز نماییم.

نکته‌هایی در خصوص وردپرس

وردپرس معمولا با آخرین نسخه از php همخوانی دارد و بهتر است همیشه نسخه‌ی php را به روزرنگهداریم. مشکلی که اغلب به وجود می‌آید این است که در سایت ما از افزونه‌ها یا قالب‌هایی استفاده شده است که با آخرین نسخه‌ی php همخوانی ندارند. اگر نمی‌توانیم افزونه‌ها و قالب سایت را تغییر دهیم یا مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم، ناچار خواهیم شد تا از نسخه‌های قدیمی‌تر php استفاده کنیم.

همچنین ممکن است در نسخه‌های جدیدتر php به ویژه روی هاست‌های اشتراکی، برخی از افزونه‌های مورد نیاز وردپرس فعال نباشند، در این صورت هم باید در صورت نیاز، افزونه‌های جایگزین را فعال کنیم یا از هاست بخواهیم تا افزونه‌های لازم را روی php نصب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *