AMD و Intel دو تولیدکننده‌ی بزرگ پردازنده یا CPU در جهان هستند.

تفاوت‌های موجود در این دو برند در ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابل بررسی هستند.

در بخش سخت‌افزار، دمای ایجاد شده، مصرف انرژی، تعداد هسته‌ها، حجم حافظه‌ی کش، حجم فن خنک کننده و سازگاری با سخت‌افزارهای دیگر قابل بررسی هستند که ممکن است در هر نمونه از پردازنده با سایر مدل‌ها متفاوت باشد.

در بخش نرم‌افزاری، پشتیبانی از دستورالعمل‌های مختلف، سرعت عملکرد، گستردگی پشتیبانی نرم‌افزارهای مختلف، امکانات جانبی مانند انجام محاسبات گرافیکی و بعضی امکانات دیگر قابل توجه هستند.

برای استفاده در نیازهای خانگی، تفاوت عمده‌ای در استفاده از هر یک از این دو برند وجود ندارد. معمولا قیمت پردازنده‌های تولیدشده توسط AMD قیمت کمتری دارند و ممکن است همین موضوع عاملی برای انتخاب این برند باشد.

در استفاده‌های تجاری، بسته به نرم‌افزارهای مورد استفاده و قابلیت‌های نرم‌افزاری موجود در هر پردازنده، همچنین مقایسه‌های واقعی انجام شده، یک برند مورد توجه قرار بگیرد.

در نرم‌افزارهای تخصصی، برخی ویژگی‌های تخصصی پردازنده‌ها برای افزایش سرعت محاسبات مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویژگی‌های اضافی معمولا در پردازنده‌های Intel عملکرد بهتر و سرعت بیشتری دارند.

راه حل نهایی در هنگام انتخاب برای استفاده‌های تجاری و تخصصی، بررسی مقایسه‌های انجام شده در سایت‌های اینترنتی است که می‌تواند شما را در انتخاب بهترین برند انتخاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *