فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش در بسیاری از نقاط کشور در دسترس است و می‌توانید اقلام مصرفی روزمره‌ی خود را از این فروشگاه‌ها خریداری نمایید. در این نوشته می‌خواهم تجربیات شخصی خودم را از خرید از این فروشگاه با شما در میان بگذارم تا شاید بتوانید خریدی بهتر را تجربه کنید.

افق کوروش

مزایای خرید از افق کوروش

  1. مثل هر فروشگاه زنجیره‌ای دیگر خرید از فروشگاه‌هایی که انتخاب‌های مختلفی پیش روی شما می‌گذارند این مزیت را دارد که می‌توانید محصولی با کیفیت‌تر و ارزان‌تر را از میان گزینه‌های موجود انتخاب و خریداری کنید.
  2. در مواقعی که برخی کالاها در بازار کمیاب می‌شود، فروشگاه‌های زنجیره‌ای با توان بیشتری که دارند، معمولا می‌توانند این کالاها را هرچند به صورت محدود در اختیار شما بگذارند.
  3. با توجه به اینکه فروشگاه‌های افق کوروش در مالکیت شرکت مادر گلرنگ هستند، محصولات این شرکت که گاهی به دلایل مختلف در بازار موجود نباشد، در این فروشگاه قابل خریداری هستند. محصولاتی مثل روغن، رب، برنج و برخی دیگر از کالاها.
  4. هنگام فروش‌های ویژه، می‌توانید محصولات را با قیمتی به مراتب کمتر از محل‌های دیگر تهیه کنید. هرچند تنوع محصولات فروش ویژه در این فروشگاه چندان زیاد نیست.
  5. وجود تعداد کمی میوه یا سبزیجات در فروشگاه گاهی گزینه‌ای خوب است که گاهی در کنار اقلام روزمره‌ی دیگر مفید است.
  6. امکان خرید اینترنتی و تلفنی در افق کوروش فراهم است و با مراجعه به سایت خرید اینترنتی می‌توانید خریدهای خود را با همان قیمت‌های فروشگاه درب منزل تحویل بگیرید.

معایب خرید از افق کوروش

  1. مثل هر فروشگاه زنجیره‌ای دیگر، خرید محصولات با قیمت معمول از این فروشگاه‌ها باعث می‌شود تا کسب و کارهای محلی آسیب ببینند. اگر خرید از این فروشگاه برای شما مزیتی ندارد، سعی کنید از فروشندگان محلی خرید خود را انجام بدهید.
  2. با خرید از افق کوروش به توهم حق انتخاب می‌رسید نه حق انتخاب. بسیاری از برندهای موجود در این فروشگاه همه یکسان هستند و در یک شرکت مادر تولید شده‌اند ولی با چندین برند مختلف به فروش می‌رسند. برندهایی مثل گلرنگ، اکتیو، اوه، هوم پلاس، مای، شون و ….
  3. مدیریت فروشگاه‌های افق کوروش با کیفیت به نظر نمی‌رسد. احتمال اینکه کالاهایی بدون برچسب قیمت یا با قیمت‌های اشتباه در فروشگاه وجود داشته باشند زیاد است، گاهی فروشگاه‌ها مرتب و پاکیزه نیستند و ممکن است تصور کنید به بازارهای قدیمی آمده‌اید.
  4. تنوع برندها در افق محدود است. اگر در عرض ۳ ماه به این فروشگاه مراجعه کنید، احتمالا برندهایی که مشاهده می‌کنید به ندرت تغییر کرده است.
  5. انحصار فروش در این فروشگاه به شدت قابل مشاهده است. مخصوصا در مورد محصولاتی که شرکت مادر تولید می‌کند. برای مثال انواع شوینده‌ها، روغن‌ها و برخی دیگر از گروه‌های کالا به ندرت می‌تواند برندهایی را در فروشگاه مشاهده کرد که توسط شرکت‌های دیگر تولید شده باشند.
  6. تنوع برندها در این فروشگاه به شکل قابل توجهی پایین است. برای مثال هنگام خریدن کیک و بیسکوئیت از بین ده‌ها برند تولید کننده، شاید کمتر از انگشتان دست برندهای تولید کننده را مشاهده کنید و ناچار شوید محصولی را بخرید که به آن علاقه ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *