کلمهی بلاگر در فارسی با مفهومی متفاوت از معنی اصلی آن در دنیا متداول شده است. این کلمه در زبان انگلیسی به معنی افرادی است که به صورت منظم وبلاگنویسی میکنند و مطالب مختلفی را در قالب نوشتن و عکس و فیلم در معرض مخاطبان خود قرار میدهند.
بلاگر در دنیای اینترنت
بلاگرها برای انتشار محتوای تولیدی از رسانهها و شبکههای اجتماعی مختلفی کمک میگیرند ولی اغلب از یک سایت شخصی به عنوان میزبان اصلی استفاده میکنند و شبکههای اجتماعی ابزاری هستند که مخاطبان را به میزبان مرکزی هدایت میکنند.
بلاگر در زبان فارسی
در دنیای وب فارسی، بلاگرها اغلب به کسانی گفته میشود که در اینستاگرام به تولید محتوا و تبلیغات مشغول هستند. عبارت بهتر برای این گروه از افراد میتواند بلاگر اینستاگرام باشد.
اینفلوئنسرها چه کسانی هستند ؟
بلاگرهای اینستاگرام هنگامی که این کار را به صورت حرفهای و برای کسب درآمد انجام بدهند، اغلب اینفلوئنسر نامیده میشوند. این گروه از افراد که دارای دنبالکنندگان زیادی هستند با دریافت وجه از ارائهدهندگان خدمت و کالا، مخاطبان خود را ترغیب میکنند تا از خدمات و کالاهای مورد نظر استفاده کنند.
بلاگرهای اینستاگرام چه کاری انجام میدهند ؟
این گروه از افراد به صورت منظم تصاویر و فیلمهایی را در صفحات اجتماعی خود منتشر میکنند. هر مطلبی که در این صفحات منتشر میشود باید دارای ویژگی خاصی باشد که بتواند توجه مخاطبان را جلب کند. به عبارت دیگر تمام محتوای این صفحات با هدف جذب مخاطب بیشتر تولید میشود. اینکه این مطالب چه مقدار مفید هستند و چه مقدار به صورت علمی و دقیق تولید شدهاند از اهمیت کمی برخوردار است.
جذب مخاطب در صفحات اینستاگرام آنقدر هدف پررنگی است که برای رسیدن به این هدف، در بسیاری از موارد به صورت برنامهریزی شده از روشهای فریبنده و گاهی غیراخلاقی استفاده میشود. روشهایی مثل خرید فالوئر تقلبی، خرید بازدید و لایک غیرواقعی، قرعهکشی برای برنده شدن هدایای غیرواقعی و بسیاری روشهای دیگر.
هدف نهایی اغلب بلاگرهای اینستاگرام این است که با جذب مخاطب بیشتر بتوانند به اینفلوئنسر تبدیل بشوند و با تبلیغات به کسب درآمد بپردازند.
تبلیغات اینفلوئنسرها
استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغات به روشی کارآمد برای صاحبان مشاغل تبدیل شده است. از مشاغل محلی و کوچک گرفته تا برندهای بزرگ، با درک کارایی استفاده از این روش جدید برای جذب مشتریان، کمک گرفتن از اینفلوئنسرها برای تبلیغات و برندسازی رو به افزایش است.
اینفلوئنسرها به دلیل اینکه در بسیاری موارد از اقشار متوسط و پایین اجتماعی هستند، در پذیرش تبلیغات و هدایت دنبالکنندگان خود مسئولیتهای اجتماعی را کمتر در نظر میگیرند. به عبارت دیگر، اینکه چه کالایی و چه خدمتی در صفحات این افراد تبلیغ شود، تنها با عامل پول بیشتر قابل ارزیابی و تصمیمگیری است.
آیا ما هم میتوانیم بلاگر شویم ؟
بله تقریبا هر کسی میتواند یک بلاگر باشد ولی اینکه تا چه اندازه موفق شوید به هدف نهایی یا تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر مشهور برسید به این بستگی دارد که چه مقدار انرژی و تلاش در این مسیر از خود هزینه کنید.
رسیدن به موفقیتهای بزرگ در این مسیر مثل تمام کسب و کارهای دیگر بدون تلاش و به آسانی در دسترس نیست. گاهی لازم است تا علاوه بر صرف زمان و تلاش زیاد، هزینههای مالی زیادی را نیز صرف کنید.
با توجه به آنچه در مورد روشهای غیراخلافی برای جذب دنبالکننده گفته شد، این نکته را هم میبایست در نظر بگیرید که موفقیت چشمگیر بدون تقلب و بدون روشهای فریبنده چه بسا بسیار دشوارتر از آنچه که به نظر میرسد باشد. اگر استفاده از این روشها برای شما قابل قبول نیست، شاید بهتر باشد که پیش از تجربهی یک شکست قابل پیشبینی، مسیری عقلانیتر و مفیدتر را برای کسب درآمد انتخاب نمایید.