وردپرس سیستمی قابل توسعه و دارای افزونه‌های متعدد است. یکی از این افزونه‌ها که کاربرد ایجاد فروشگاه اینترنتی دارد، ووکامرس نام دارد. ووکامرس تمامی امکانات پیش‌نیاز برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را به وردپرس اضافه می‌کند. امکاناتی مثل محصولات، دسته‌بندی محصولات، سبد خرید، شیوه‌های پرداخت و حمل کالا، سیستم‌های مالیات و سایر امکانات پیش‌فرض برای طراحی یک سایت فروشگاهی.

ووکامرس

ووکامرس

ووکامرس نیز به نوبه‌ی خود از سیستمی توسعه‌پذیر استفاده می‌کند. به این معنی که برنامه‌نویسان بدون نیاز به تغییر در فایل‌های اصلی ووکامرس، می‌توانند امکانات مورد نیاز خود را در ووکامرس پیاده‌سازی کنند.

برای مثال یک افزونه‌ی ووکامرس ممکن است در حالت‌های مختلف از جمله ایجاد شدن سفارش، تکمیل شدن آن، پرداخت شدن آن و … پیامک‌هایی به صاحب فروشگاه و خریدار ارسال کند.

وردپرس در کنار ووکامرس

استفاده از وردپرس و ووکامرس برای طراحی سایت فروشگاهی این ویژگی مثبت را دارد که هر دو سیستم بسیار قابل توسعه هستند. در اختیار داشتن امکانات وردپرس برای طراحی سایت و در اختیار داشتن امکانات ووکامرس برای طراحی سایت فروشگاهی، در کنار هم مجموعه‌ای ارزشمند است که دسترسی به آن در سایر روش‌های طراحی فروشگاه اینترنتی به دشواری امکان‌پذیر است.

استفاده از ووکامرس مزایای دیگری نیز به دنبال دارد. به دلیل حجم بسیار بزرگ کاربران سیستم ووکامرس، رفع مشکلات و پیاده‌سازی راه‌حل‌های سفارشی در این سیستم بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از سایر سیستم‌های فروشگاهی مانند پرستاشاپ و اوپن‌کارت و طراحی فروشگاه اختصاصی امکان‌پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *