زبان برنامه‌نویسی پایتون امکانات متنوعی برای کاربردهای مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد ولی برنامه‌نویسی وب با این زبان بدون استفاده از فریم‌ورک‌های آن گزینه‌ای مناسب در این زبان به شمار نمی‌رود.

برخی از ویژگی‌ها که با استفاده از فریم‌ورک‌های وب می‌توانید به آن دست پیدا کنید عبارتند از:

  1. افزایش ایمنی
  2. افزایش توسعه‌پذیری
  3. مورد استفاده توسط شرکت‌های بزرگ و شناخته‌شده جهانی
  4. عدم ورود به بخش‌های پیچیده و زیرساخت
  5. صرفه‌جویی در زمان
  6. افزایش کارایی

کدام فریم‌ورک پایتون برای طراحی سایت مناسب‌تر است ؟

فریم‌ورک‌های مختلفی برای طراحی سایت با پایتون توسعه پیدا کرده‌اند. ۳ مورد از شناخته‌شده ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. Django
  2. Pyramid
  3. Flask

Django محبوب‌ترین فریم‌ورک برنامه‌نویسی تحت وب با پایتون است که امکانات زیاد و متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این فریم‌ورک توسط شرکت‌های بزرگی مثل BitBucket و Instagram استفاده می‌شود. اگر به دنبال یک راه حل نهایی برای توسعه تحت وب با پایتون می‌گردید، همین گزینه برای شما مناسب‌ترین است.

Pyramid در مقایسه با Django امکانات کمتری دارد و به صورت پیش‌فرض برخی از ویژگی‌ها که در Django وجود دارد را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. در عوض هر ویژگی و قابلیت که به آن نیاز داشته باشید را می‌بایست با انتخاب خودتان به فریم‌ورک بیفزایید. به همین دلیل Pyramid سبک‌تر و کم‌حجم‌تر است و شاید برای کاربران کمی متخصص‌تر مناسب باشد.

Flask نیز در مقایسه با دو گزینه‌ی قبلی سبک‌تر و کوچک‌تر است. این فریم‌ورک عمر کمتری نیز دارد ولی برای کسانی که قصد دارند پروژه‌های کوچک و قابل توسعه در زمان را ایجاد کنند امکانات پایه‌ی خوبی فراهم می‌کند.

پیش‌نیازهای طراحی سایت با پایتون

همان طور که مشخص است، پیش از اینکه بخواهید در عمل وارد برنامه‌نویسی سایت با پایتون شوید، لازم است تا زبان برنامه‌نویسی پایتون و زیرساخت‌های طراحی سایت و برنامه‌نویسی وب شامل HTML، جاوااسکریپت و CSS را بیاموزید.

در گام بعدی یک فریم‌ورک از میان گزینه‌های موجود را انتخاب نمایید و با آن آشنایی اولیه پیدا کنید.

اکنون می‌توانید نخستین پروژه طراحی سایت خود با پایتون را شروع کنید.

بهتر است پیش از آنکه اولین پروژه واقعی خود را آغاز کنید، یک پروژه کوچک مانند یک پروژه «لیست کارها» برای خود تعریف کنید و آن را پیش ببرید. در این میان با نکات مختلف و چالش‌های مهمی مثل رفع خطا، تست، کتابخانه‌های جانبی و … روبرو می‌شوید که یادگیری رفع این مشکلات، شما را برای شروع یک پروژه واقعی آماده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *