سیستم‌های دریافت و ارسال ایمیل ممکن است دارای محدودیت‌هایی برای پذیرش حداکثر حجم فایل قابل آپلود باشند. این محدودیت معمولا ۱۰ مگابایت است و برای ارسال و دریافت فایل‌هایی با حجم بیشتر با مشکل مواجه خواهید شد.

برای رفع این مشکل دو راه حل کلی وجود دارد:

۱- قطعه قطعه کردن فایل و آپلود آن در چند ایمیل

اگر حجم فایل شما بسیار زیاد نباشد، با استفاده از نرم‌افزارهایی مثل WinRAR و ‎7-Zip می‌توانید در هنگام فشرده‌سازی فایل، آن را به چند قطعه کوچک‌تر تقسیم کنید و هر قسمت را در یک ایمیل برای گیرنده ارسال کنید.
فرد گیرنده باید کلیه‌ی قطعات را دانلود کند و همه را با هم استخراج کند.

۲- آپلود فایل در سیستم‌های رایگان آپلود فایل

همچنین می‌توانید فایل خود را در سایت‌های آپلود رایگان فایل ارسال نمایید. این سایت‌ها معمولا به شما اجازه می‌دهند فایل‌هایی تا حجم ۲ گیگابایت را آپلود کنید. اگر حجم فایل شما بیش از این مقدار است ممکن است لازم شود تا آن را به روش گفته شود در بالا، به قسمت‌های ۲ گیگابایتی تقسیم کنید. تعداد محدودی از سایت‌های آپلود هم هستند که اجازه می‌دهند فایل‌هایی با حجم بیش از ۲ گیگابایت به رایگان آپلود شوند.
برای انتخاب محلی آپلود فایل بهتر است سایتی را پیدا کنید که امکانات امنیتی را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. امکان رمزگزاری فایل‌های آپلود شده یا تعیین حداکثر تعداد دانلود فایل از این جمله امکانات هستند.
سرویس‌های آپلود فایل دراپ‌باکس و گوگل درایو و مایکروسافت وان درایو هم گزینه‌هایی هستند که امکانات خوبی در این زمینه دارا می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *