در هنگام به‌روزرسانی وردپرس، ممکن است فرآیند به روزرسانی با خطایی مواجه شود و پیش از آنکه سایت شما به‌روزرسانی شود، کار ناقص بماند. در چنین شرایطی اگر بخواهید مجددا سایت را به روز رسانی کنید بسته به زبان سایت خود با پیام‌های زیر مواجه می‌شوید:

  • بروزرسانی دیگری در حال پیش‌روی است
  • Another update currently in process

برای رفع این مشکل دو کار قابل انجام است.

وردپرس

۱- انتظار برای رفع مشکل

وردپرس به صورت خودکار پس از چند دقیقه وضعیت را به حالت اول بر می‌گرداند. پس اگر عجله ندارید کافی است مدتی صبر کنید و دوباره سایت خود را به روز کنید.

۲- تغییر وضعیت وردپرس به صورت دستی

برای انجام این کار لازم است تغییراتی در پایگاه داده انجام دهید. جهت این کار phpMyAdmin را باز کنید و جدول options را بیابید. در این جدول برای عبارت «core_updater.lock» جستجو انجام دهید و اگر این مقدار را یافتید، آن را حذف کنید.
دقت کنید که انجام تغییرات در پایگاه داده باید با دقت انجام شود. عدم دقت در این کار می‌تواند به اطلاعات سایت شما آسیب بزند.

عدم رفع مشکل با روش‌های بالا

اگر پس از انجام موارد بالا و تلاش مجدد برای به‌روزرسانی با خطای مشابه دوباره تکرار می‌شود، ممکن است مشکلی روی سرور شما وجود داشته باشد. این مشکل شاید مربوط به تنظیمات وب سرور و شاید مربوط به کدهای سایت و افزونه‌های نصب شده باشد و می‌بایست علت آن جستجو و برطرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *