استفاده از اینفلوئنسرها برای بازاریابی و تبلیغات به ویژه در شرایط انتشار پاندمی کرونا با رشدی قابل توجه روبرو بوده است. تصور عمومی بر این است که این شیوهی جدید بازاریابی روشی کارآمد است و بازدهی قابل قبولی دارد ولی حقیقت با آنچه به نظر میرسد یکسان نیست.
برای دریافت بازدهی لازم از این شیوهی جدید تبلیغات بررسی چند نکته ضروری است تا بتوانید بهترین بازدهی و کارایی را به دست بیاورید:
- کدام اینفلوئنسر برای تبلیغات مناسبتر است ؟
- چه نوع بازاریابی را به اینفلوئنسرها بسپاریم ؟
- تبلیغات را در چه زمان و چه شکلی انجام بدهیم ؟
- ارزیابی عملکرد و پرداخت هزینه به چه صورت باشد ؟
کدام اینفلوئنسر برای تبلیغات مناسبتر است ؟
گروههای مختلفی از اینفلوئنسرها در شبکههای اجتماعی مشغول به کار هستند که هر یک مخاطبان متفاوتی دارند. توجه صرف به تعداد دنبالکننده برای انتخاب یک اینفلوئنسر، معیار دقیقی برای تصمیمگیری نیست. مخصوصا اینکه بسیاری از این افراد به طور مستمردنبالکننده یا فالوئر غیرواقعی خریداری میکنند.
چه نوع بازاریابی را به اینفلوئنسرها بسپاریم ؟
آیا قصد برندسازی دارید یا میخواهید به طور سریع محصول و خدمات خود را به فروش برسانید یا قصد دارید از اینفلوئنسر به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی استفاده کنید ؟ در این صورت بازدهی مورد انتظار شما بسیار متغیر خواهد بود.
تبلیغات را در چه زمان و چه شکلی انجام بدهیم ؟
زمان و شکل انتشار تبلیغات توسط اینفلوئنسرها معمولا از پیش تعیین شده است. برای مثال ساعتهای خاصی از روز یا هفته و همچنین شکلها و محلهای مختلف و مشخص.
خود را به این زمانها و شرایط محدود نکنید و بررسی کنید که چه شرایطی برای کار شما مناسبتر است. ممکن است انتخاب یکی از پلنهای تبلیغاتی موجود بازدهی کار را به مقدار زیادی کاهش دهد.
ارزیابی عملکرد و پرداخت هزینه به چه صورت باشد ؟
پرداخت هزینه معمولا بر اساس مدت زمان نمایش یا تعداد فالوئر و بازدید و لایک است. با توجه به اینکه این عددها میتوانند جعلی باشند، محاسبهی کارایی بر اساس این معیارها در عمل ناممکن است و برای برآورد باید فرمول و معیارهای قویتری را در نظر داشته باشید.