افزایش ورودی گوگل بهترین روش برای بازاریابی اینترنتی و افزایش سوددهی و فروش کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌رود.

ولی چگونه می‌توان به این هدف یعنی افزایش ورودی از طریق گوگل دست پیدا کرد.

پیش از آنکه بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم لازم است تا با شیوه‌ی عملکرد موتور جستجوگر گوگل آشنا شویم:

گوگل تمام سایت‌های اینترنتی را جستجو می‌کند و کلمات و عبارت‌هایی که کاربران به دنبال آن هستند را می‌یابد. در این هنگام لازم است تا نتایج بر اساس کیفیت و ارتباط با آنچه کاربر در پی آن است مرتب‌سازی شوند.

یک سایت باید بتواند نظر مثبت گوگل را به خود جلب کند و اصول مورد نظر گوگل را رعایت کند تا در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر بالاتر از سایر رقبا قرار بگیرد.

سئو گوگل

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو

به فرآیندی که در آن تلاش می‌شود تا رتبه‌ی یک سایت در گوگل بالاتر دیده شود و در نتیجه ورودی گوگل برای آن سایت افزایش یابد، سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو گفته می‌شود.

سئو به دو شکل قانونی و غیرقانونی یا کلاه سفید و کلاه سیاه به انجام می‌رسد. گوگل در تلاش همیشگی است تا افراد متقلب را شناسایی کند و در نتیجه سایت‌هایی که واقعا اصول رسمی را رعایت کرده‌اند بالاتر از سایر سایت‌ها به نمایش در آورد.

سئو یک دانش روزآمد است به این معنی که متخصص سئو یا سئوکار باید به صورت مستمر با دانش روز خود را هماهنگ نماید زیرا گوگل نیز به صورت مستمر در حال بهبود الگوریتم‌های جستجو و رتبه‌بندی است و برخی فعالیت‌ها که در گذشته می‌توانستند باعث افزایش رتبه‌ی یک سایت و افزایش ورودی گوگل شوند، اکنون ممکن است اثری معکوس داشته باشند.

معیارهای سئو

سئو شامل ده‌ها معیار متفاوت است که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • نام دامنه
  • محتوای سایت
  • محتوای صفحات
  • نشانی صفحات
  • سرعت سایت
  • حجم سایت
  • پیوندهای خارجی
  • پیوندهای داخلی
  • تگ‌های سئو
  • سازگاری سایت با موبایل( طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنش‌گرا )
  • استفاده از پروتکل امن( https )

معیارهای سئو به موارد بالا محدود نمی‌شوند و یک سایت با کیفیت باید ده‌ها عامل ریز و درشت دیگر را در بخش‌های مختلف در خود داشته باشد.

به دلیل دشوار بودن و زمان‌بر بودن عملیات سئو با هدف افزایش ورودی گوگل، لازم است تا از توان و تجربه‌ی متخصصین سئو برای دستیابی به نتیجه‌ی مورد نظر کمک بگیرید.

هزینه و قیمت سئو

قیمت سئو مبلغ مشخصی نیست و بسته به حجم رقابتی که روی کلمات کلیدی هدف وجود دارد، متغیر است. برای مثال کلماتی مانند «ثبت شرکت» یا «طراحی سایت» از جمله‌ی مواردی به شمار می‌روند که رقابت فوق‌العاده سنگینی برای کسب رتبه‌های برتر در آن‌ها وجود دارد.

هر چه حجم رقابت و تعداد رقبا در این میان بیشتر باشد، طبیتعتا هزینه و قیمت سئو نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

تولید محتوا در سئو

محتوا نقشی بسیار مهم در سئو ایفا می‌کند. سایتی که محتوای مناسب و مطابق اصول سئو در خود نداشته باشد، بسیار دشوار بتواند در جذب ورودی از طریق گوگل موفق عمل نماید. یک محتوای خوب باید دارای ویژگی‌های متعددی باشد که از آن جمله عبارتند از:

  • طول مناسب
  • استفاده از تصاویر و فایل‌های چندرسانه‌ای
  • استفاده از عنوان‌های مناسب
  • استفاده از لیست و جدول در صورت لزوم
  • لینک به مطالب مرتبط و مفید دیگر
  • عدم وجود اشکال‌های املایی و نگارشی
  • استفاده‌ی مناسب از کلمات کلیدی مرتبط
  • توضیحات مناسب در متاتگ‌های سئو

بک لینک و سئو

از جمله روش‌های کلاه سیاه که معمولا به صورت گسترده برای فریب گوگل و جذب ورودی به کار گرفته می‌شود، خرید بک‌لینک است. گوگل در تلاش است تا سایت‌هایی که با پرداخت وجه، لینک خود را در سایت‌های دیگر درج می‌کنند، شناسایی و مورد جریمه قرار دهد.

بک‌لینک به صورت معمول نشانه‌ای است که بیان می‌کند سایت لینک‌دهنده، مشاهده‌ی سایت لینک‌گیرنده را توصیه کرده است. بنابراین گوگل در حالت معمول تصور می‌کند که سایت لینک‌گیرنده سایتی خوب است. اگر سایت لینک دهنده دارای اعتبار بالایی باشد، ارزش بک‌لینک‌ها بالاتر خواهد رفت.

از طرف دیگر هرچه تعداد سایت‌های معتبر که به سایتی لینک می‌دهند بیشتر باشد، تصور بر این است که سایت مقصد نیز معتبر و باارزش است.

علاوه بر اینکه گوگل در تلاش است با استفاده از الگوریتم‌های نرم‌افزاری، سایت‌های متقلب و خریدار و فروشنده بک‌لینک را شناسایی کند، کاربران گوگل نیز می‌توانند این گونه سایت‌ها را به صورت دستی گزارش دهند.

راه حل نهایی برای افزایش ورودی گوگل

اگر به ارزش و اهمیت افزایش ورودی گوگل در پیشرفت و بهبود کسب و کار خود واقف شده باشید، بدون شک تصمیم خواهید گرفت که در این زمینه فعالیت‌های لازم را به انجام برسانید.

قدم اول در افزایش ورودی گوگل، طراحی سایت مطابق اصول سئو است. اگر سایتی ندارید یا سایت شما اصول سئو را رعایت نمی‌کند، لازم است تا سایتی جدید برای خود ایجاد نمایید.

از جمله اشتباه‌های متداول در زمینه‌ی طراحی سایت، استفاده از قالب‌های آماده و بسته‌های رایگان طراحی سایت و استفاده از هاست‌های ارزان قیمت است. با توجه به قانون ریسک و فایده، هر چه ریسک‌پذیری شما در انجام کاری کمتر باشد، احتمال موفقیت شما نیز در آن کمتر خواهد بود.

این به معنی صرف هزینه‌های بی حساب و زیاد نیست. بلکه منظور این است که باید مقدار لازم و کافی برای هزینه در این مسیر را محاسبه کنید و به همان میزان در راه موفقیت سرمایه‌گذاری نمایید.

گام بعدی برای موفقیت در جذب ورودی گوگل، بهینه‌سازی سایت، تولید محتوا، ارزیابی، تبلیغات و بهبود سایت اینترنتی است. در این مسیر نیز لازم است تا با پشتکار کافی و استفاده از تجربیات و دانش متخصصین سئو، مسیر صحیح را شناسایی و با قوت در آن مسیر حرکت کنید.

انتظار اینکه یک سایت اینترنتی راه اندازی کنید و این سایت خود به خود در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد، انتظاری دور از واقعیت است. برای موفقیت و پیشی گرفتن از رقبا، تلاش، پشتکار و صرف هزینه‌های مرتبط، ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *