دو ویژگی که در متاتگ‌های سئو می‌توانند استفاده شوند ویژگی‌های noindex و nofollow هستند. به صورت پیش‌فرض موتورهای جستجو، تمام صفحاتی که در دسترس آن‌ها باشد، را پیمایش می‌کنند و علاوه بر اینکه محتوای آن‌ها را برای جستجوی کاربران در پایگاه خود ذخیره می‌نمایند، متن صفحه را برای یافتن لینک به مطالب دیگر نیز بررسی می‌کنند.

تغییر دادن این دو ویژگی یعنی «ذخیره کردن محتوای صفحات» و «جستجو برای لینک به صفحات دیگر» با استفاده از متاتگ noindex و nofollow قابل تغییر است.

متاتگ noindex

متاتگ noindex که به چند روش قابل اضافه شدن به صفحات است، سبب می‌شود گوگل محتوای این صفحه را در پایگاه خود ذخیره نکند. به عبارت دیگر کاربران هیچ‌گاه این صفحه را در نتایج جستجو مشاهده نخواهند کرد.

مورد استفاده‌ی این متاتگ هنگامی است که مطالب این صفحه‌ی شما کاربردی برای کاربران ندارد یا مثل صفحه‌ی برچسب‌ها و دسته‌بندی‌ها ممکن است حاوی اطلاعات تکراری با مطالب اصلی باشد و نخواهید که گوگل کاربران را به این صفحات هدایت کند.

متاتگ nofollow

متاتگ nofollow نیز به چند روش قابل اضافه شدن به صفحات است. کاربرد این متاتگ هنگامی است که بخواهید گوگل اعتبار صفحه‌ی شما را به لینک‌های خارجی موجود در صفحه منتقل نکند. برای مثال اگر صفحه‌ای در سایت شما مخصوص معرفی سایت‌هایی با موضوع طراحی سایت یا سئو می‌باشد، تمامی این لینک‌ها بخشی از اعتبار صفحه‌ی شما و سایت شما را دریافت خواهند کرد. با اضافه کردن متاتگ nofollow به این صفحه، گوگل متوجه می‌شود که لینک‌های موجود در این صفحه صرفا معرفی چندین سایت است و شما قصد اعتباردهی به این سایت‌ها یا تایید محتوای آن‌ها را ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *