اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی کامپیوتر به عنوان روشی برای گذران زندگی را دارید، مسیر پر پیچ و خم و طولانی پیش روی شماست. یکی از انتخاب‌هایی که در ابتدای کار می‌بایست به انجام برسانید، انتخاب زبانی است که با آن این مسیر را شروع خواهید کرد.

برنامه‌نویسی

  1. بسته به مسیر کلی که برای خود انتخاب کرده‌اید، برای مثال برنامه‌نویسی موبایل، برنامه‌نویسی وب، برنامه‌نویسی ویندوز یا برنامه‌نویسی لینوکس، ممکن است زبان‌های مختلفی برای شروع به کار شما مناسب باشند.
  2. علاوه بر این، برخی زبان‌های برنامه‌نویسی به طور کلی گزینه‌های مناسب‌تری برای شروع هستند زیرا ساده‌تر هستند و مشکلات کمتری را پیش روی مسیر یادگیری شما قرار می‌دهند.
  3. یک برنامه‌نویس در طول دوران فعالیت خود به صورت مداوم در حال حل مشکلات پیش آمده در راه توسعه‌ی نرم‌افزار است. هرچه تجربه‌ی برنامه‌نویس بیشتر شود، مشکلات کمتری پیش روی او قرار خواهند گرفت و روش حل مشکلات را زودتر می‌تواند پیدا کند.
  4. دو زبان Basic و Pascal به صورت سنتی زبان‌هایی بوده‌اند که برای افراد تازه وارد توصیه می‌شده‌اند. امروزه زبان‌های جدیدی مانند #C و Java نیز می‌توانند برای شروع به کار برنامه‌نویسی به کارگیری شوند.
  5. نباید فراموش کرد که یک برنامه‌نویس خبره، کمترین وابستگی را به زبان‌های برنامه‌نویسی دارد و تلاش می‌کند با یادگیری مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی در کنار هم، نیازهای موجود را به آسان‌ترین و کم‌هزینه ترین روش ممکن برطرف کند.
  6. برنامه‌نویسی بیش از آنکه به زبان‌برنامه نویسی وابسته باشد به تجربه و تمرین نیازمند است.
  7. برنامه‌هایی که توسط برنامه‌نویسان کم‌تجربه نوشته می‌شود هیچ گاه کیفیت و کارایی و توسعه‌پذیری برنامه‌های نوشته شده توسط برنامه‌نویسان خبره را نخواهد داشت.
  8. برای انتخاب زبان برنامه‌نویسی مناسب برای شروع به کار خود، بهتر است ابتدا مسیر کلی پیش رو را انتخاب کنید. برای مثال اگر قصد برنامه‌نویسی وب را دارید، ممکن است شروع با زبان php گزینه‌ای مناسب برای شما به حساب آید.
  9. یا اگر قصد برنامه‌نویسی موبایل را دارید، ممکن است شروع با java روشی مناسب به حساب آید.

نکته پایانی

برنامه‌نویسی مسیری پر پیچ و خم و طولانی است. برای قدم گذاشتن در این راه می‌بایست تمرین زیاد و مطالعه‌ی مداوم را به کار بگیرید تا بتوانید به تجربه و مهارت لازم دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *