امروزه بیشتر ورودی سایت‌ها از طریق موتورهای جستجو به انجام می‌رسد و به همین دلیل صاحبان سایت‌ها به دنبال افزایش ورودی سایت خود از طریق سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو هستند.

با افزایش ورودی سایت از طریق گوگل که اثر مستقیم وضعیت مناسب سئو سایت به شمار می‌رود، موفقیت و بازدهی سایت افزایش می‌یابد و کسب و کار مرتبط با آن می‌تواند رشد و سوددهی بیشتر و کسب درآمد بالاتر را تجربه کند.

در این نوشته به اصول مهم سئو کردن سایت می‌پردازیم

۱- سرعت سایت

سرعت سایت به صورت مستقیم روی سئو سایت اثر می‌گذارد. گوگل به سایت‌هایی که سرعت بیشتری داشته باشند امتیاز بیشتری می‌دهد.

۲- حجم کمتر سایت

هر چه حجم سایت کمتر باشد، مشتریان و گوگل از آن رضایت بیشتری خواهند داشت و مخاطبان بیشتری جذب خواهد کرد.

۳- سازگاری با موبایل

سایت‌هایی که در موبایل به خوبی دیده شوند، می‌توانند مشتریان بیشتری جذب کنند. موتورهای جستجو نیز توانایی دارند این سازگاری را تشخیص دهند.

۴- کیفیت مطالب سایت

سایت‌هایی که محتوای خوب داشته باشند، می‌توانند نظر موتورهای جستجو و مخاطبان خود را جلب کنند.

۵- دریافت بک‌لینک از سایت‌های معتبر

هر چه تعداد و کیفیت لینک‌هایی که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید بیشتر باشد، اعتبار شما در نزد موتورهای جستجو افزایش پیدا می‌کند. این لینک‌ها نباید با پرداخت وجه یا با تبادل لینک ایجاد شوند. زیرا این کار می‌تواند سبب جریمه شدن و اثر معکوس شود.

۶- اعتبار دامنه و برند سایت

گوگل با روش‌های مختلفی تلاش می‌کند تا اعتبار نام دامنه و برند مرتبط با آن را شناسایی کند. هر چه اعتبار سایتی بیشتر باشد، مطالب موجود در آن بهتر رتبه‌بندی می‌شوند.

۷- استفاده از محتوای چندرسانه‌ای

وجود محتوای چند‌رسانه‌ای مانند فیلم، تصویر و صوت در سایت باعث بهبود سئو سایت شما می‌شوند.

۸- پیوندهای داخلی بهینه

مخاطبان و موتورهای جستجو باید بتوانند با استفاده از لینک‌های کمکی که در سایت خود ایجاد می‌کنید، مطالب مورد نظر خود را به آسانی بیابند.

۹- سرعت به روزرسانی سایت و محتوا

سایت‌هایی که به مدت طولانی به‌روزرسانی نشوند یا مطالب خود را با تغییرات روز هماهنگ نکنند، با کاهش رتبه و اعتبار مواجه می‌شوند.

۱۰- تعیین صحیح متاتگ‌های سئو و عنوان‌ها

موتورهای جستجو به عنوان صفحات و متاتگ‌های سئو توجه ویژه‌ای دارند. آشنایی با اصول ایجاد این تگ‌ها از اصول سئو به شمار می‌رود.

۱۱- تولید محتوا با طول مناسب

مطالب با طول کوتاه به صورت میانگین رتبه‌ی کمتری در گوگل دریافت می‌کنند. بسته به موضوع طول مناسب برای یک مقاله خوب ممکن است بیش از ۱۰۰۰ و کمتر از ۲۰۰۰ کلمه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *